Please make sure JavaScript is enabled.
 
Profile Image Heelerpup 🍃

heelerpup

Fear is Freedom. Subjugation is Liberation. Contradictions are Truth. 🗡🛡

Epipremnum aureum 'Manjula' syn. Epipremnum aureum 'Happy Leaf'

  • Season Icon Mid AutumnMid Autumn 2019
  • Like Count 22
comment
heelerpup

#pothos #manjula #epipremnum-aureum #epipremnum-aureum-manjula #variegated #houseplant I traded 6 leaf cuttings of my Marble Queen for 6 of this kind from my uncle last year. He believes it is Pearls and Jade, but does not understand the wavy, wider leaves are proof it’s Manjula. I’ll teach him someday. 🐶

4w
comment
jyotu

Love that #pokemon

4w
comment
heelerpup

Well, I mean...!!! 😂 Idk, I understand sometimes it’s hard to tell, and I understand not just instantly accepting someone’s word. But when there is proof, not just a theory, then accept it dang it! 🙈😂 Plant ID’s are a mess enough as it is without resistance being added on top 🙃 @angiie

4w
comment
heelerpup

OMG! FINALLY! @jyotu I’ve been having them photo bomb my pictures ever since I joined, hoping and waiting for someone to say something about them! 😂 I was starting to think all the world’s gardeners were too old or just not gamers, and that my babies would never get recognized. 🙈 They’re my version of garden gnomes 🤫

4w
comment
sabbanrula

Love the foliage on this one 😍 side-note That’s your Pokémon ! I thought of you more as a Balbasaur owner 😂😂

4w
comment
kim16993

Omg love the photobomb. First thing I noticed! I don’t think the poison that weezing emits will be very good for your plants 😂 @heelerpup

4w
comment
jyotu

😂

4w
comment
heatherdirtyhands

Thanks for explaining the difference between the two now im gonna go check mine again...

4w
comment
heelerpup

@kim16993 @angiie Pothos is too hard to kill, I think it’ll be alright even with the poison. 😉

4w
comment
heelerpup

@heatherdirtyhands While of course there’s exceptions on each individual plant, pothos leaves are mostly flat (forming that slightly cup shape shape near the stem but you know what I mean 🐶) and are more or less teardrop shaped. But the Manjula leaves are wavy or crinkled, kinda more like this symbol ~ ~ ~ and are usually shorter in length, and wider at the base near the leaf stem, kinda like a fat bottomed Hershey’s kiss chocolate.

4w
comment
heelerpup

@heatherdirtyhands Something else I’ve noticed is that Pearls and Jade’s white/cream areas are solid colored, without flecks of green/silver-green, whereas Manjula’s white/cream areas are more accented with greed flecks/streaks. Every leaf is different though, and so that’s not a solid rule. Hope this helps, I just wanted to go into a little more detail if you were gonna be using it to check your plant. 🍀🐶

4w
comment
TexasTanya

I beg to differ. I just posted my P.pearls & jade along with a link to Costa Farms description of various pothos varieties. It says the white areas are often mottled with silver or green. I'm not saying 'I'm right' because I've been wrong many many times!! Please check out my pic and tell me what you think. I got my plant directly from Costa Farms. Thank you. @heatherdirtyhands @heelerpup

4w

>