Please make sure JavaScript is enabled.
 
Profile Image Cyndi  Cleveland

cyndi

Love nature!! zone Ga 8-8b spread kindness around like confetti! Always stay humble and kind. Pagan gt ambassador

Plumeria

  • Season Icon Early SpringEarly Spring 2020
  • Like Count 36
comment
cyndi

The #plumeria #frangipani that was #grownfromseed is putting out #leaves 4 of them total

7w
comment
jeatacake

Were they protected over winter? Mine are just starting to get new leaves now too. Unfortunately though, quite a few of them didn't survive winter, even a couple in a spare bedroom! Also, none of my seeds I've sown this spring are germinating. Very odd even in the heated propagator 😔

7w
comment
cyndi

I had them under the canopy shelter crowded in middle of lot of other plants and covered with a sheet Jeff @jeatacake sorry to hear about yours I didn't have success in the other few seeds I tried either. Will still try again with what I do have left tho. Hope yours that are left survive and thrive

6w
comment
jeatacake

Cheers Cyndi. I've still got 6 or 7 survivors which are all looking fine now that leaves are appearing again. I'll definitely get my seeds on my next trip 👍

6w
comment
laneygarden

Mine looks similar

6w
comment
laneygarden

Wow, you grew this from seed?? Incredible!

6w
comment
cyndi

Yes and thank you Laney @laneygarden if you scroll back you can see the beginning process

6w
  • Season Icon Mid AutumnMid Autumn 2019
  • Like Count 15
comment
cyndi

#grownfromseed #frangipani #plumeria

31w
  • Season Icon Early AutumnEarly Autumn 2019
  • Like Count 23
comment
cyndi

These #grownfromseed #frangipani #plumeria-flower are doing fabulous def amazing to watch this process would love to try even more of other colors. This one is supposed to be #red i think Jeff @jeatacake is that correct?

34w
comment
jeatacake

Yes, that's right. They're looking good. I'm off over to Thailand for 4 weeks soon, so I'll be on the hunt for more & different colours too 👍😉

34w
comment
cyndi

Thanks Jeff @jeatacake its so exciting that they are doing so well. And thank you xoxo 😉😏😘🕊💞

34w
comment
jeatacake

You're so very welcome Cyndi & I'm so happy they're doing well for you. You'll defo be no.1 on the list if I get some new ones 👍xoxo

34w
  • Season Icon Late SummerLate Summer 2019
  • Like Count 43
comment
cyndi

The #teenietiny #anole #lizard #baby was so dang small. Smaller than a pinky finger. #adorable #beneficialcritter #critterarazzi #sostinkingcute i disturbed its sleep.. shame on me..

38w
comment
kez001uk

These little things are adorable 💚

38w
comment
staciegokhan

So sweet! Too cute!

38w
comment
PunkyKy

Awww he's a cutie! 🦎

38w
comment
ladeebug

What a cutie ‼️

38w
comment
tastar7

Aww, like a Shar Pei, has grown into his skin yet.

38w
comment
Susanandsteve

Little cutiepie 😎

38w
comment
cyndi

Thanks y'all @kez001uk @staciegokhan @PunkyKy @ladeebug @tastar7 @Susanandsteve

38w
comment
rftee91

I want one guarding my plants to ;o

38w
comment
kylers

What a cutie

38w
comment
cyndi

Thanks @kylers

38w
comment
juliesgarden

That’s tooo cute 🥰

38w
  • Season Icon Mid SummerMid Summer 2019
  • Like Count 22
comment
cyndi

This are just doing fabulous. #grownfromseed #plumeria #frangipani need new bigger pot already.

42w
comment
jyotu

OMG you grown this from seed 😱

42w
comment
cyndi

Yeap @jyotu

42w
comment
jyotu

Wow

42w
comment
cyndi

Thanks @jyotu started them this year. About 16 weeks ago

42w
comment
jyotu

That's very cool, i didn't knew that It grows seeds

42w
comment
jeatacake

Looking very strong & healthy. It's amazing how fast they grow too 👍

42w
comment
cyndi

It is amazing thank you Jeff @jeatacake

42w
comment
jeatacake

You're very welcome. Sure is 👍

42w
  • Season Icon Early SummerEarly Summer 2019
  • Like Count 29
comment
cyndi

Jeff @jeatacake the #grownfromseed #plumeria #frangipani one got a little bent but ill support it . i think it needs a bigger pot.

48w
comment
jeatacake

Some of mine have done that too. Looking good though👍

48w
comment
cyndi

I think it has 4 in it. Im thrilled i actually did it Jeff @jeatacake lol thank you

48w
comment
gjones

Do you think they'll bloom this year? I LOVE their flowers😍

48w
comment
cyndi

No these have a while to go yet before they are big enough to flower Katy @gjones these were from seeds . i wish they grew that fast tho lol.

48w
comment
jeatacake

You're very welcome my friend

48w
comment
cyndi

Kyla @punkyky scroll 👉 these are from seeds

45w
  • Season Icon Late SpringLate Spring 2019
  • Like Count 24
comment
cyndi

Im a happer camper when it comes to this.. #grownfromseed #frangipani #plumeria only lost 1 due to a cat fight.

50w
comment
cyndi

Jeff @jeatacake

50w
comment
jeatacake

Oh wow, they're doing very well, better than mine. Nice one Cyndi👍

50w
comment
cyndi

Thanks Jeff @jeatacake im just happy I did it lol thanks

50w
comment
jeatacake

You have much more chance of getting them to flower there than here 👍

50w
comment
cyndi

Def especially since we feel like the tropics some days hot and humid lol Jeff @jeatacake i do hope you can get yours to the bloom stage tho.

50w
comment
jeatacake

They certainly need to be in the house over winter & greenhouse in summer

50w
  • Season Icon Mid SpringMid Spring 2019
  • Like Count 21
comment
cyndi

My #grownfromseed #plumeria #frangipani is doing great and i brought them outside a week ago.

1w
  • Season Icon Mid SpringMid Spring 2019
  • Like Count 21
comment
cyndi

Ohhh my word!!! The rest of them #sprouted !!!! Omg omg #whoopwhoop #whoohoo Jeff @jeatacake looky!!! Gahhhh Im so happy... They were just slow to start!!! #plumeria #frangipani #red

1w
comment
jeatacake

Yay Cyndi 👌😶 Nice one! That's the hardest bit over with. They'll grow on well now. Keep us posted with their progress. I've just potted mine on into single pots that were sown on early spring 👍

1w
comment
cyndi

Will do Jeff @jeatacake thank you so much

1w
comment
jeatacake

You're very very welcome my friend 😊

1w
  • Season Icon Early SpringEarly Spring 2019
  • Like Count 28
comment
cyndi

While going through older pics i came across my #plumeria #frangipani #seed pics. Thank goodness. Good for seed #reference #seedid #seeds #seedidreference #seedid-frangipani #seedidreference-frangipani #seeds-plumeria

1w
comment
cyndi

@nikkicasas found some pics of them i had.

1w
comment
nikkicasas

Ohh very cool I'll have to keep an eye out for them. Thank you. 😊

1w
comment
cyndi

Welcome @nikkicasas i think I described them pretty good to you on last pic lol

1w
comment
jeatacake

They look familiar 😉

1w
comment
jeatacake

@nikkicasas I still have some left if you're after some? 👍

1w
comment
cyndi

Yeap from you Jeff @jeatacake red

1w
comment
jeatacake

I'd recognise them (& my scrawl) anywhere 😁

1w
comment
cyndi

Lmao @jeatacake

1w
  • Season Icon Early SpringEarly Spring 2019
  • Like Count 18
comment
cyndi

The #grownfromseed #plumeria #frangipani is doing well so far. Only 2 took but hey thats better than none.

1w
comment
jeatacake

Woohoo Cyndi. Nice one 👌 So pleased you're getting results. That's the hardest bit done. Just keep them a few degrees above freezing & they'll be fine 👍😊

1w
comment
cyndi

Thanks Jeff @jeatacake im excited about them

1w
comment
jeatacake

I am excited for them (& you) too. You have a much better chance there to get them to flowering size & they do grow quite fast too 👍 xoxo

1w
comment
novicegardenlover

Ohh. How great is that!

1w
comment
cyndi

Thanks Susan @novicegardenlover

1w
comment
nikkicasas

Whoa that's cool. Where did you get the seeds, from previous plants?? If you have any more can I see what they look like ??

1w
comment
cyndi

I got them from Jeff @jeatacake and they sorta look like maple seeds in a way.. Nikki @nikkicasas no more tho.. Might be a pic under the #seeds tag if i didnt forget to add one to seed id section

1w
comment
jeatacake

That's a pretty good description of them Cyndi 👌

1w
comment
cyndi

Thanks Jeff @jeatacake only thing i could compare them with. Lol

1w
comment
jeatacake

They fall through the air in a similar way too, like a helicopter 😁

1w
  • Season Icon Late WinterLate Winter 2019
  • Like Count 30
comment
cyndi

So scared im gonna jinks this by posting the #newgrowth #grownfromseed #plumeria #frangapani lmao I did it #whoopwhoop well so far hahahaha. #Fingerscrossed for complete success!!

1w
comment
lesliecole49

🤞😃

1w
comment
nikkicasas

🤞you got this

1w
comment
cyndi

Thanks Nikki @nikkicasas

1w
comment
anges

Fantastic, fingers crossed 🙏

1w
comment
jeatacake

Oh brilliant. Nice one Cyndi 👌 Now they've started, they should be fine if it stays warm enough 👍

1w
comment
cyndi

Thank you @anges

1w
comment
cyndi

I'm excited its warm enough indoors so it should be! Thank you very much Jeff @jeatacake

1w
comment
jeatacake

Always welcome Cyndi keep us posted on how they progress 👍

1w
comment
cyndi

Will do Jeff @jeatacake

1w
  • Season Icon Late WinterLate Winter 2019
  • Like Count 29
comment
cyndi

#grownfromseed #seedsowing im sowing a few seeds today. Fingerscrossed they successfully grow. #frangipani #plumeria #red

1w
comment
cyndi

Here goes nothing Jeff @jeatacake lol

1w
comment
richard.spicer.7906

🤞🏼🤞🏼😊

1w
comment
jeatacake

They look fine & if warm enough (70F+), then they should germinate 🤞👍

1w
comment
cyndi

Thanks Jeff @jeatacake will make sure they are warm enough.

1w
comment
nikkicasas

That's awesome

1w
comment
cyndi

Thank you Nikki @nikkicasas

1w
comment
nancyanne

@cyndi... that is a lot of seeds... good luck with all your “ babies” there....❤️

1w
comment
cyndi

Thanks Nancy @nancyanne still have so much more to go planting wise but some things have to wait. I don't have enough room inside lol

1w
comment
nancyanne

@cyndi... looking forward to watching all your seeds grow...the nursery will keep you busy😁❤️💕

1w
comment
cyndi

Thanks @nancyanne wish me good luck !! And yea it def will! Haha 😂😉

1w